jelovnik 1600 kalorija bmr kalkulator 5/5 (1)

kalorija 1

Kalkulator kalorija moze se koristiti za procenu broja kalorija koje osoba treba konzumirati svaki dan. Ovaj kalkulator takodje moze pruziti neke jednostavne smernice za dobijanje ili gubitak kilograma.

BMR KALKULATOR KALORIJA

Povezano za izracunom kalorija je i intenzitet vezebe.
Vezba: 15-30 minuta povisene aktivnosti otkucaja srca.
Intenzivna vezba: 45-120 minuta povisene aktivnosti otkucaja srca.
Vrlo intenzivna vezba: 2+ sati povisene aktivnosti otkucaja srca.

Mifflin-St Jeor-ova jednacina za iracunavanje BMI

Za muskarce:
BMR = 10 W + 6,25 H – 5A + 5

Za zene:
BMR = 10 W + 6,25 H – 5A – 161

Revidirana jednacina Harris-Benedikta:

Za muskarce:
BMR = 13.397 x W + 4.799 x H – 5.677 x A + 88.362
Za zene:
BMR = 9.247 x W + 3.098 x H – 4.330 x A + 447.593

W  je telesna tezina u kg

H  je visina tela u cm

A  je godine

F je telesna masnoca u postocima

kalorija 4

Vrednost dobijena iz tih jednacina je procijenjeni broj kalorija koje covek moze unositi u danu da bi odrzao svoju telesnu tezinu, pod pretpostavkom da ostaje u mirovanju. Ova se vrednost mnozi s faktorom aktivnosti (uopste 1,2-1,95). Zavisno od tipicnih nivoa vezbanja, kako bi se dobila realnija vrednost za odrzavanje telesne tezine .

0,45 kg, iznosi oko 3500 kalorija. Preporuka je 500 ckal manje da se unosi dnevno, da bi osoba smrsala.

Na primer, ako osobi treba oko 2500 kalorija dnevno za odrzavanje telesne tezine, DIJETA  2000 kalorija dnevno , u toku nedelje bi smanjilo unos od 3.500ckal. ILI BI SMRSALA POLA KILOGRAMA .

Vazno je zapamtiti da je pravilna ishrana i vezba u velikoj meri prihvacena kao najbolji nacin za mrsavljenje. Nepozeljno je sniziti unos za vise od 1000 kalorija dnevno, jer gubitak vise od 2 kilograma nedeljno moze biti nezdrav, a u bliskoj buducnosti moze rezultirati i suprotnim ucinkom usporavanjem metabolizma.

Gubitak vise od 2 kilograma nedeljno verojatno ce podrazumevati gubitak misica, sto zauzvrat smanjuje BMR, jer vise misicne mase rezultira visim BMR. Prekomerno mrsavljenje moze biti i zbog dehidracije, sto je nezdravo. Nadalje, veoma je vazna kvalitetna ishrana narocito kada se vezba u kombinaciji s dijetom.

Brojanje kalorija kao sredstvo za mrsavljenje, moze se svesti na neke osnovne korake:

-Odredite svoj BMR
kaloroija 3-Odredite svoje ciljeve za mrsavljenje. Podsetimo da (~ 0,45 kg) predstavlja otprilike 3500 kalorija. Tj. 3.500 ckal manje nedeljno.

-Odaberite metodu za pracenje kalorija i napredovanje prema vasim ciljevima. Ako imate pametni telefon, postoji mnogo jednostavnih aplikacija koje olaksavaju pracenje za kalorije, vezbanje i napretka.

-Pratite svoj napredak tokom vremena i unesite promene da biste bolje postigli svoje ciljeve, ako je potrebno. Imajte na umu da samo mrsavljenje nije jedina odrednica zdravlja i telesne spremnosti. Takodje, preporucuje se merenje u duzim vremenskim razdobljima, i to ujutro. Držite se toga!

Gornji koraci pokusaj su najosnovnijeg oblika brojanja kalorija.
Postoji mnogo pristupa mrsavljenju i ne postoji nijedna idealna metoda koja deluje na sve ljude, zbog cega postoji toliko razlicitih dijeta i rezima vezbanja za mrsavljenje najbolje se pokazao POWER PLATE TRENING 

 

Please rate this

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Scroll to Top
Pozovi
Kako do nas